Školení kybernetické bezpečnosti

Školení kybernetické bezpečnosti

Školení kybernetické bezpečnosti

V rámci školení, které je zpravidla prováděno hned na počátku spolupráce s klientem, nebo po prvním testu odolnosti uživatelů, jsou běžní uživatelé seznámeni jednoduchou formou se základními pojmy a hrozbami v oblasti kybernetické bezpečnosti a základními pravidly, jak se těmto hrozbám vyhnout.

Před zahájením školení je možné (a je doporučeno) provést zběžné zhodnocení znalostí uživatelů např. formou krátkého testu nebo ústního pohovoru školitele s uživateli.

Školení samotné zpravidla obsahuje v první části informace o typech malware, způsobech jejich šíření, postupech pro efektivní obranu proti nim a následcích nedodržování pravidel v oblasti důvěrnosti, integrity a dostupnosti dat. Ve druhé části, která je více uzpůsobena konkrétnímu prostředí klienta, jsou uživatelé seznámeni s nejdůležitějšími body IT směrnic a se specifickými bezpečnostními postupy v rámci organizace daného klienta. Samozřejmě lze školení uzpůsobit konkrétním požadavkům ze strany klienta, co se obsahu i předpokládané úrovně znalostí uživatelů týče.

FAQ

Q: Co je to test odolnosti uživatelů?

A: Libovolný test, pomocí nějž poskytovatel zjišťuje míru ostražitosti uživatelů - např. simulovaný phishingový útok či social hacking. Výstupem testu je informace o tom, jaké informace a od kolika uživatelů se podařilo získat.

Q: Je vhodnější provádět školení až po testu odolnosti?

A: Ano, neboť "nachytaní" uživatelé jsou zpravidla vstřícnější k proškolení, neodmítají je a mnohdy se na ně dokonce aktivně připravují. Školení kybernetické bezpečnosti se tak namísto otravné formality stává pro uživatele zaměstnaneckým benefitem.